Úpravy terénu se podle zákona rozdělují do 3 kategorií. A každá má své specifika. Zajímá vás, jaká to jsou? Chcete vědět na jaký úřad podat jakou žádost a kolik za to všechno zaplatíte? Níže v článku vám nabízíme odpovědi a přikládáme i potřebné formuláře ke stažení.
V praxi rozeznáváme terénní práce, které nepotřebují ohlášení ani povolení, ty, které podléhají ohlášení a v poslední řadě takové, které podléhají stavebnímu povolení. Chyták je tak trochu v tom, že byť na některé úpravy není nutné ohlášení ani povolení, jejich realizace může přesto být podmíněna vydáním územního souhlasu.
Jak se v tom mám vyznat?
Terénní práce, pro které nepotřebujete stavební povolení ani ohlášení jsou práce do 1,5 m výšky nebo hloubky o výměře do 300 m 2 . Pozemky nesmí mít společnou hranici s veřejnou pozemní komunikací nebo veřejným prostranstvím. To si pak můžete vesele kopat či navážet a úřady nemusí nic vědět.
Ohlášení a územní souhlas
U prací, kde překročíte daný výškový či hloubkový limit anebo mají pozemky společnou hranici s veřejnou pozemní komunikací nebo veřejným prostranstvím, je potřeba podat ohlášení. To se podává na místním stavebním úřadě pomocí vyplněného formuláře Ohlášení odstranění.
Žádost musí být kompletně vyplněna a dbejte především na část B, která stanovuje, jaké dokumenty je potřeba k žádosti přiložit. Hlavním dokumentem je výpis z katastru nemovitostí, doložení plné moci, pokud nežádá přímo vlastník a další, které už se odvíjí od konkrétního případu. Lhůta zpracování je 30 dní.
Ve většině případů však pouhé ohlášení nestačí a budete potřebovat vyplnit i Žádost o územní souhlas, který je nutné vyřídit společně s ohlášením stavby. Postup při vyplňování žádosti je stejný, jako výše uvedený. Doba zpracování je také 30 dní.
Viditelná změna, na úřad třeba
Poslední možností je, že k terénním úpravám budete potřebovat stavební povolení. Zákon říká, že terénními úpravami jsou zemní práce a změny terénu, jimiž se podstatně mění vzhled prostředí nebo odtokové poměry na pozemku. V praxi to jsou velké násypy, zavážky, úpravy pozemků pro zřízení hřišť a sportovišť nebo těžební práce na povrchu.
Při takových změnách je potřeba se obrátit na stavební úřad s vyplněnou Žádostí o stavební povolení
doloženou o potřebné dokumenty, které uvádí část B. Je to hromada dokumentů a jejich získání vám zabere nějaký čas. Samotné vydání rozhodnutí také nedostanete na počkání, úřad si bere 60 dní na zpracování žádosti a vydání rozhodnutí. Dbejte na to, aby vaše žádost spolu s přiloženými dokumenty byla kompletní, jinak se doba zpracování prodlužuje. Souhlas platí 2 roky ode dne vydání.
Kolik za to zaplatím?
Posledním krokem před vydáním souhlasu je úhrada částky, kterou stanovuje sazebník. Cena se pohybuje mezi 500 – 1500 Kč za žádost a zaplatit ji můžete přímo na pokladně úřadu převodem, nebo složenkou.
Snažit se nařízení obcházet se ani v tomto případě nevyplácí a za neohlášení stavebních prací může být uložena pokuta až do výše 200 tis.Kč. V praxi na takto vysoké pokuty dosahují právnické osoby, a to jen zřídkakdy, pro fyzické osoby se neohlášení bere jako přestupek. Přesto si dejte pozor, jestli z okna nevyhlíží soused, který vás nemá zrovna rád.
Chytněte námi hozenou rukavici
Že už toho máte plnou hlavu, a to jste ještě nezačali s realizací? Pokud využíváte služeb architekta, s veškerou administrativou by vám měl pomoci. Při samotném provádění terénních úprav si pak můžete uvařit kávu a klidně si dát nohy na stůl. U nás máme všechna potřebná oprávnění i zkušenosti s úpravami terénu. Ať už jde o hloubení pro základy domu, bazénu či jezírka, výkop kanalizace, vodovodu, plynovodu nebo jiné zemní práce. Veškeré terénní úpravy zkrátka můžete nechat na nás. Volejte 777 888 607 nebo nám na sebe nechte kontakt a my se vám ozveme.
Zastupujete stavební firmu nebo jste velkoodběratelé? Zašlete nám poptávku, pošleme Vám nezávaznou nabídku.
Patří sem: cihly, keramika, dlaždice, betony, střešní krytina (kromě eternitu, který obsahuje azbest), materiály z omítek
Nepatří sem: sádrokarton, jiný odpad jako: plasty, dřevo, kabely, papíry, igelity, asfalt, izolační materiály, eternit a další materiály s azbestem, IPA atd.
Patří sem: zemina a kameny
Nepatří sem: sádrokarton, jiný odpad jako: plasty, dřevo, kabely, papíry, igelity, asfalt, izolační materiály, eternit a další materiály s azbestem, IPA atd.
Patří sem: nábytek, koberce, lina, plasty, igelity, železo, dřevo, textil, elektro (kromě nebezpečného), okna atd.
Nepatří sem: suť, zemina, sádrokarton (přehlédneme do 3 %), nebezpečný odpad jako jsou IPA a Eternit, chemické látky
Za příplatek: lednice (200 Kč), pneumatika malá (50 Kč), pneumatika velká (100 Kč)
Patří sem: zemina a kamení ale nesmí přesáhnout nosnost kontejneru, dále sádrokarton, nábytek, koberce, lina, plasty, igelity, železo, dřevo, elektro (kromě nebezpečného) atd.
Nepatří sem: nebezpečný odpad
Patří sem: nábytek (bez skleněných výplní), odpadové dřevo ze staveb, dřevo, křoví, větve atd.
Nepatří sem: všechno ostatní než dřevo, křoví, tráva
Společnost Odpady-Janeček s.r.o. (dále jako „Správce“) je správcem osobních údajů získaných od objednatelů v souvislosti s objednávkou služeb Správce prostřednictvím webového formuláře přístupného na webu http://www.odpady-janecek.cz, tedy těchto osobních údajů: jméno, příjmení, telefonní číslo a email objednatele (dále jako „Osobní údaje“). Správce je při zpracování Osobních údajů vázán právními předpisy, zejm. nařízením EU č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jako „GDPR“) a zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění (dále jako „ZOOÚ“).
Správce při zpracování Osobních údajů zachovává základní zásady zpracování osobních údajů vyplývající zejm. z čl. 5 GDPR.
Správce Osobní údaje zpracovává primárně za účelem uzavření poptávané smlouvy s objednatelem a k následnému řádnému naplnění práv a povinností z této smlouvy vyplývajících. Správce je dále ze zákona oprávněn Osobní údaje zpracovávat k nezbytné ochraně svých oprávněných zájmů vůči objednateli, případně k dalším zákonně uznaným účelům uvedeným v čl. 6 odst. 1 písm. b) – f) GDPR. Oprávněnými zájmy Správce se rozumí zejm. jakékoliv případné kroky vedoucí k ochraně jeho práv či vymáhání jeho nároků vůči objednateli.
Správce zpracovávané osobní údaje uchovává v zabezpečené elektronické databázi. Správce osobní údaje neposkytuje dále žádným třetím osobám, ani je nepředává do třetích zemí či mezinárodním organizacím. Osobní údaje nebudou dále využívány k zasílání marketingových ani jiných sdělení Správce.
Správce se zavazuje Osobní údaje zpracovávat pouze po dobu nutnou k realizaci smluvního vztahu, za jehož účelem byly shromážděny, případně po dobu nezbytně nutnou k uplatnění a vymáhání práv a povinností s tímto smluvním vztahem souvisejícími nebo ke splnění jiných zákonných povinností Správce.
Objednatel je oprávněn po Správci požadovat přístup ke zpracovávaným Osobním údajům vážícím se k jeho osobě, jejich úpravu, omezení zpracování nebo ev. výmaz, není-li jejich zpracování dále opodstatněné.
Pokud má objednatel důvodné pochybnosti o zákonnosti nakládání s jeho Osobnímu údaji, může požádat Správce o vysvětlení nebo o odstranění závadného stavu. V případě, že Správce nevyhoví žádosti o vysvětlení či neodstraní závadný stav, je dále objednatel oprávněn podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, Praha 7, PSČ: 170 00.
Kontaktní údaje Správce:
Odpady-Janeček s.r.o.
Adresa sídla: Slévačská 473/26, Praha 9, 198 00
Email: info@odpady-janecek.cz
Mob.: +420 777 700 511 (Janeček Ludvík, jednatel společnosti)